• Zlatá pecka

Mistrovská lekce – Maria Pecka


Dagmar Pecková coby Maria Callas

29. srpna se objeví hra Mistrovská lekce na prknech chrudimského Divadla Karla Pippicha. Původním záměrem bylo, aby její premiéra se odehrála právě v Chrudimi, jako součást programu Hudebního festivalu Zlatá Pecka. Covid vše změnil, hra má za sebou několik veleúspěšných repríz a stane se součástí programu až letošního ročníku festivalu. Na co se mají diváci připravit? Určitě stojí za to, přečíst si recenzi z Facebooku Divadelních novin:


„Kočky prý mají devět životů, stejně jako Dagmar Pecková těch profesních. Začala, což už se teď asi málo ví, jako muzikálová Líza v karlínském nastudování My Fair Lady, pak neuspěla ve snaze dostat se „od operety do opery“ Národního divadla, odešla se učit zpívat do Drážďan a pak se rozlétla do především německého světa, kde nakonec založila i rodinu a svůj druhý domov. V Česku vášnivá Bednárikova Carmen, po které se o ni zdejší divadla měla přetahovat. Nebyl zájem, tak jako o jiné výtečné „krajánky“, co se dobře živili ve světě.


Jenže nepíšu portrét, zatím, ale recenzi na u nás docela známou a několikrát hranou Mistrovskou lekci v nastudování Městského divadla Mladá Boleslav. Terrence McNally ji napsal o Marii Callas, zpěvačce s komplikovanými osudy, kterou znají i ti, kdo v opeře nikdy nebyli. Podobně jako u nás Peckovou. Ikony. Vlastně monodrama pro charizmatickou činoherní herečku, která bez jediného zpívaného tónu předvádí manýry světové divy. Na pěvkyní týraných třech adeptech pěvectví (obsazených mladými operními pěvci) McNally předhodil krutosti operní branže k pobavení bulvárnímu publiku. Zároveň nabídl možnost odkrýt povahu i bolístky operní star, podívat se pod operní pozlátko na dřinu, kterou to stojí.“


Pokračování na stránkách Divadelních novin